№67 МГ ОТК №67 мектеп-гимназиясынын окуу-тарбия комплекси

Ата-энелерге сунуштар

Ата-энелерге сунуштар

1 Күнүмдүк так тартипти түзүңүз

  • Сыналгыңызда жана компьютериңизде отуруп калуунун ордуна оюндардын жана маанилүү нерселердин тизмесин түзүңүз.

Карантинге алынган күнүмдүк режимди саатко бөлүп коюу эң жакшы. Балдардын көз карашын жана алардын каалоолорун эске алуу өтө маанилүү. Эгерде ата-энелер балдар үчүн алардын  эмне кыла тургандыгын чечсе, анда балдардын баш тартуусуна, агрессиясына туш болушуңуз мүмкүн, анткени балдар, бала болушса дагы, көз карандысыздыктан жана индивидуалдуулуктан ажыратылган эмес; Ата-энелер эч качан мугалимдин жана көзөмөлчүнүн кызматын ээлебеши керек: Учурдагы кырдаалда ата-энелердин милдети – балдардын физикалык жана психологиялык саламаттыгын сактоо. Бир жуманын графигине келсек, анда ата-энелер жана балдар каалаган нерсесин жасай турган эки күндү кошушуңуз керек. Бул пландын аткарылышы үй-бүлө мүчөлөрүнүн баарынын кызыкчылыгын камсыз кыла алат. Ошол эле учурда, баладан эмне кылууну каалаарын билип, ага өз күнүн өзү пландаштырууга мүмкүнчүлүк берүү жана зарыл учурда ага жардам берүү керек.

  1. Балдарыңызга үлгү көрсөтүңүз
  • Апалар менен аталар балдарына үлгү экендигин түшүнүү маанилүү. Эгер ата-энелердин өзүлөрү бул планды бир күн же бир жума бою аткарышпаса, анда балдары да бул планды кабыл алышпайт. Эгер бала мектеп окуучусу болсо, анда сиз ага үй тапшырмасын өзүңүздүн жумушуңуз менен эскерте аласыз. Мисалы, ата балага өзүнүн планын көрсөтөт: “Кара, саат 10.00дөн 12.00гө чейин мен компьютерде иштей берем, сен эмне кыласың? Мектептен алган дагы бир аз тапшырмаң бар. Буга убакыт бөлө аласыңбы? Сага канча убакыт керек? Бирби же үчпү?” Каалайсыңбы же каалабайсыңбы деп суроонун кереги жок. Оңой амалдарды жасаш керек. Тандоону бер, бирок убакытты танда: ал ушул ишке канча убактысын арнагысы келет.
  • Азыр үй тапшырмаларын аткарууда кыйынчылыкка туш болуп же кандайдыр бир кырдаалда чечим таба албай калса, балага кеңеш берүү убактысы келди. Ошол эле учурда, байланыш лидер жана ага баш ийген адамдан эмес, тең негизде жүргүзүлүшү керек. Бул балдар менен ушундай расмий эмес байланышты орнотуу үчүн жакшы мүмкүнчүлүк, балким өз тажрыйбаңыз менен бөлүшүп, балага билим алуу үчүн жаңы куралдар менен ыкмаларды ачып, көңүл бурууну талап кылган айрым кырдаалды чечүү жолдорудур.
  1. Жеке гигиена жөнүндө эсиңизде болсун
  • Коронавирустун алдын алуу чаралары жөнүндө сөз кылуу өзгөчө маанилүү. Ошону менен бирге бул балаңызга жеке гигиена эрежелерин эсине салуунун жакшы жолу. Айрым балдар ата-энелердин алардан гигиенаны сактоого, тиштерин тазалоого жана башка нерселерге жасоогоо мажбурлашат деп ойлошот. Мунун жакшы мисалы – азыркы кырдаал, чындыгында, алардын кол жууп жатканы жөн жерден эместиги, бул үчүн белгилүү бир максаттын бар экендигин түшүнүшөт.
  1. Баары биригип ынтымактуу болуш керек
  • Карантин – ден-соолукка пайдалуу диетага өтүүнүн эң сонун себеби. Таттуу, кетчуп, печенье, ширелерди алып салабыз. Ыкчам углеводдор балага батирде коротуп жетише албаган энергияны берет. Жалпысынан алганда, таттуулар денени алсыратып, инфекциялар жана козу карындар үчүн эң сонун шарт түзүп берет, андыктан балдарга бул коронавирустун алдын алуу экендигин айтыңыз.
  • Балдарды бош отурбоосун камсыздоонун жана кандайдыр бир байланыш түзүүнүн универсалдуу жолу – чогуу тамак жасоо. Ата-энелер балдарына тамакты же суусундуктарды өздөрү каалагандай даярдоону үйрөтө алышат. Бул балага апалар менен аталардын каалоолору менен таанышууга мүмкүндүк берет: “Айрым ата-энелер өтө жөнөкөй болгондуктан, айталы, балдарына кам көрүшөт жана балдары эмнени жактырышканын билишет. Бирок кээ бир балдар ата-энелеринин эмнени жактырарын да билишпейт».
  • Адатта биргелешип тамак жасоонун ордуна, балдар менен ата-энелердин ортосунда таймаштар же тамак бышыруу боюнча мелдештерди уюштурса болот. “Куурулган жумуртканы ким жакшы жасайт. Бул жөнөкөй тамак. Балким, гречкадан бир нерсе жасайбыз.”
  • Ушул процесстин бардыгында, ата-энелер үчүн эң негизги милдет – баланын өзү даярдаган нерсе даамсыз болсо дагы, аны колдоо, мактоо жана дем берүү, ага сыйлык берүү.
  • Окуучулардын ата-энелери жана туугандары, аралыктан окутуунун жагымдуулугун арттыра алышат, эгер алардын айрымдарын бала менен “өздөштүрүүгө” аракет кылышса. Мисалы, сиз балаңызга суроолорду берип, талкууга катышсаңыз болот, андан кийин сабак кызыктуу, маалыматтуу оюн сабагына айланат. Бала үчүн бул мотивацияны жогорулатуу мүмкүнчүлүгү, ал эми ата-энелер үчүн балдарын жакшы билип, жакшы түшүнүү мүмкүнчүлүгү.
  1. Башка ата-энелерге жана балдарга чалыңыз
  • Окуучулар үчүн курбу-курдаштар менен байланышта болуу өтө маанилүү. Үйдө калууга аргасыз болгондо, сиздин жана балаңыздын жакын социалдык чөйрөңүз менен байланышта болуу маанилүү, жакындарыңыз менен сүйлөшкөндө, коронавирус жана башка көйгөйлөргө байланыштуу темаларга көңүл бурбаңыз.
  • Башка үй-бүлөлөр, мисалы, классташтар менен чалышып, күндөлүк жашооңуз жөнүндө маалымат алмашуу керек
  • Сиз план түзсөңүз, балдарыңыз бир нерсе жасайт. Курдаштары менен эмне кылып жаткандарын талкуулагыла. Бул сиз чалышып, сүйлөшүп жаткан ата-энелер үчүн жакшы идея болушу мүмкүн. Башкача айтканда, кээ бирөөлөр үчүн бул жаңы маалымат болот.